Returnering

Returret og reklamationer
Ordre bestilt på webshoppen ombyttes gratis. Ønskes det at returnere varen og blive refunderet, opkræves et gebyr på 45,- for fragtomkostninger.
Ved ombytning eller returnering bedes du kontakte os på mail@danishoutdoor.dk, hvor du også vil modtage dit returlabel.

Dette er ikke gældende på palle leveringer, her bedes du kontakte os.

Du har 30 dages returret ved køb på webshoppen. Overskrides fristen kan vi desværre ikke tilbyde ombytning eller returnering. Kvittering på købet af et krav for ombytning eller returnering.

Varen skal altid returneres ubrugt, uskadigt og i original emballage.
Den originale emballage må ikke anvendes, som yderste emballage ved forsendelse.  

Kursus
Hvis du bliver forhindret i at deltage i et kursus,  kan du indtil  7 dage før kurset ringe eller sende email for at høre om, vi har ledig plads på en anden kursusdato, eller du kan melde fra og få hele kursusgebyret tilbage. Hvis du melder fra senere end 7 dage før kurset, betaler vi halvdelen af kursusgebyret tilbage.

Betalingsmetoder

Betaling med betalingskort
De fleste betalingskort kan anvendes i netbutikken. Se logoerne i toppen af netbutikken. Vi anvender E-pay betalingsmodul, som er en af de anerkendte løsninger og i sidste ende er det PBS-systemet, som går ind og reserverer beløbet på din konto, når du laver en bestilling i vores netbutik med betalingskort. 
Beløbet bliver først hævet fra din konto, når vi sender dine varer afsted og ekspederer din ordre i betalingssystemet.

Mobile Pay eller kontooverførsel
Vi håndterer også Mobile pay og konto-overførsel. Vi har mobile pay nummer: 225000 og bank konto nummer:
Reg. nr. 3574
konto nr. 3362489849.

EAN-nummer ved Institutions køb
Hvis du bestiller varer, på vegne af en offentlig Institution, kan du benytte EAN-fakturering på webshoppen eller lave en bestilling via mail@danishoutdoor.dk
Når vi har sendt varerne afsted til jer, danner vi en elektronisk EAN-faktura, som bliver sendt til jer. Husk at oplyse EAN-nummer, adresse og att. person.

Priser
Alle priser i netbutikken er inkl. 25 % moms, men eksklusiv forsendelsesomkostninger. Vores priser i netbutikken og i vores butik i Hammel er de samme.
Vi tilstræber at have udstyr i forskellige prisklasser og et godt forhold mellem produktkvalitet og pris. 

Afhentning i butik i Hammel
Vi har åbent i butikken i Hammel  alle hverdage kl. 10-16, hvor du kan afhente bestilte ordrer, se vores sortiment af vare og handle direkte i butikken.
Vi tager imod de fleste betalingskort, mobile pay og kontanter.

Forsendelse og levering
Vi er lagerførende af næsten alle varer og tilstræber os at levere inden for 1-2 hver dage, såfremt varen er på lager.  Hvis vi har udsolgt af en vare, vil vi enten oplyse det på webshoppen eller kontakte dig.

Vi benytter Postdanmark og Danske Fragtmænd til levering. Danske Fragtmænd vil gerne stille pakken, hvis der er et godt sted at stille pakken, når ingen træffes. Når vi sender med Postdanmark, så er det normalt kun når du har indgået flexmodtage ordning med PostDanmark, at pakkeposten stiller varen, når ingen træffes.
Under bestilling på webshoppen kan du selv vælge om pakken sendes hjem på din adresse eller om den skal leveres i nærmeste postbutik, som er en smule billigere.

Forsendelsespriser
Forsendelsesomkostninger er i de fleste tilfælde under Postdanmarks / Danske Fragtmænds takster og de beregnes udfra postnummer og samlet vægt af de varer, der indgår i ordren. Derfor fremgår forsendelsesomkostningerne først efter, at du har tastet adresse og postnummer ind for din ordre.

Gavekort
Der kan købes gavekort på webshoppen, samt i butikken i Hammel. Vores gavekort er gyldige i 2 år, fra købsdato. Gavekortet kan bruges på alle vare på webshoppen og butikken, samt de mange kurser der tilbydes. Gavekortet sendes på mail og ikke i fysisk format. Gavekort følger Danish Outdoor’s retur politik (se øverst) og kan dermed refunderes inden for 30 dage. 

Reklamation
Dit køb er omfattet af købeloven, som henviser til  mangelreglerne ved køb af en gælden vare hos Danish Outdoor. Reklamationsretten gælder i 24 måneder på alle køb. Det vil sige at i tilfælde af at du skulle modtage en mangelfuld vare, forbeholder køber retten til at få varen repareret, ombyttet, refunderet eller et afslag i prisen. Dette fastslåes ud fra den konkrete situation mellem køber og Danish Outdoor.  Kvittering af køb er et krav for eventuel reklamation. 

Reklamationen er berettiget, såfremt at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Reklamationen skal oplyses indenfor “rimelig tid” efter at manglen er opdaget. Derfor anbefales det at køber kontakter Danish Outdoor hurtigst muligt efter og inden for 2 måneder efter fejlen er opdaget. 

Persondata
Når du laver en bestilling i vores netbutik, registrerer vi dine oplysninger dvs. navn og adresse, din e-mailadresse, din IP adresse og selvfølgelig din ordre. Data overføres krypteret via vores hostingcenter og der benyttes XML (SSL).
Du har altid mulighed for at få indsigt i hvilke af dine data, vi har registreret, og du kan gøre indsigelse i henhold til persondataloven.  Vi gemmer ikke dine betalingskortdata i vores system, da betaling sker via Epay. Ved betaling åbnes en ekstern epay webside og epay/nets sikrer, at data er krypterede.
Oplysningerne fra din bestilling videregives ikke.

* Hvis du ønsker vores nyhedsbrev kan du tilmelde dig dette og du har altid mulighed for at afmelde dig igen.
* Vi benytter cookies i webshoppen for at forbedre din oplevelse, men gemmer ikke persondata via cookies.
* Vi laver også statistisk over besøgstal m.v. og der benytter cookies til sporing via Google Analytics og -Adwords.
* Dataansvarlig hos Danish Outdoor ApS er Indehaver Christina Vollstedt.

Klagemulighed
Hvis du føler dig forkert behandlet kan du kontakte os på tlf. 28157634 eller mail@danishoutdoor.dk  .

Du har også mulighed for at kontakte Forbrugerklagenævnet.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf.: 41 71 50 00
www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Ved indgivelse af en klage herigennem, bedes du oplyse vores e-mail adresse  mail@danishoutdoor.dk.

Køb fra udland
Vi sender næsten hver uge varer til lande uden for Danmark. Hvis du handler fra udlandet, vil vi bede dig sende en email med din bestilling og så vil vi vende tilbage med en samlet pris inkl. forsendelse. Der er dog enkelte varer som vi ikke sender udenlands, men det får du selvfølgelig en melding på.